Lupoaică eşti sau porumbiță? – Piotr Antropov

Standard

image

Голубка ты или волчица?/Lupoaică eşti sau porumbiță?

Пётр Антропов/Piotr Antropov

Так кто же ты: голубка иль волчица,
Мираж любви, иль аленький цветок?
Ты – та, что мне ночами часто снится,
Или в костре потухшем уголек?

Откуда ты непрошенной явилась –
С ночных небес, из леса или тьмы?
А может, просто заблудилась,
Не можешь вновь Иванушку найти?

Скажи, зачем тебя ко мне послали
И что во мне хотели испытать?
С тобою боги многое мне дали,
Но еще больше могут и отнять…

И как с тобой теперь мне обращаться,
Как роль мою хоть чуточку понять –
С тобою рядом в небо подниматься
Иль на волчицу ружья снаряжать?

Lupoaică eşti sau porumbiță?

        Piotr Andropov

Lupoaică eşti sau porumbiță,oare,
Mirajul dragostei sau un buchet roşu aprins,
Acea ce-ades,noaptea in vis mi-apare,
Sau jarul unui foc aproape stins?

De unde ,nepoftită ,te-ai ivit,
Din cerul nopții,din ceață,codrii deşi,
Ori pur şi simplu tu te-ai rătăcit,
Şi Făt-Frumosul,nu poți să-ți găseşti?

La mine te-au trimis,din ce motive,
De ce au vrut să fii ispita mea?
Prin tine,zeii,m-au dăruit cu multe,
Dar,şi mai multe-acum,ei ar putea să-mi ia…

Cum să mă port cu tine,să aflu tot încerc,
Şi rostul meu,mă chinui să îl desluşesc –
Cu tine-alături,să mă înalț la cer,
Sau de lupoaică,cu puşca,să mă păzesc?

Leave a comment